Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
seindah cerita kita
C'est moi

si pencerita



mon journal à propos de moi je t'aime

Assalamualaikum and hi readers. Welcome to FaraAbbas official blog. Please behave here and if you don't mine, follow me? I'll follow you back for sure! peminat tegar adi putra

Je t'aime adi putra

les fans hardcore adi putra


dia handsome , senyuman dia mencairkan , wajah dia , alahai . yang penting dia tersangat kacak !

Je vais à Paris

tempat impian


one day aku akan menjejakkan kaki di kota Paris ini! in shaa ALLAH

Thank You

I really aprreciate it






Masa depan !

Assalammualaikum .



Apa khabar ? sehat ? alhamdulillah . sebelum tu fara nak ucapkan HAPPY DEEPAVALI kepada semua penganut agama hindu . :) tak silap fara , cuti skowla da bermula ken ? oke selamat bercuti semua . oke harini fara nak update tentang  masa depan . apa itu masa depan ? memang la masa depan tu kita xtao macam mana sebab tu semua rahsia ALLAH tapi kita sebagai manusia mestilah ada PERANCANGAN untuk masa akan datang . setiap manusia mesti ada impian ataupun cita2 untuk masa akan datang . setiap manusia mesti nak berjaya, nak membalas jasa ibu bapa yg telah pun melahirkan kita ke dunia ni . pasti semua orang tak nak kehidupan dia pada masa akan datang hancur , susah . semua orang inginkan kehidupan yang senang . right ?

tapi bila je bercakap tentang masa depan pasti orang akan mempertikaikan dan akan memperkatakan yang semua itu adalah rahsia ALLAH . ya memang semua tu rahsia ALLAH , tapi kwg sedar x ALLAH xakan mengubah nasib seseowg melainkan kita sendiri yang mengubahnya . so kita mestilah merancang macam mana kehidupan kita akan datang . dan itulah yang harus fara , rakan-rakan dan semua batch 1995 memikirkan perancangan kami untuk masa akan datang .

kalau dulu kitaorang masih bole relax , bersuka ria tanpa memening kepala untuk memikirkan semua ni . tapi now semuanya da berubah . umur makin meningkat , so kenalah fikir life kitaorang nanti macam mana . now baru fara tahu betapa sukarnya apabila kita makin meningkat dewasa . ye lah kena pk itu , ini . pening kowt . nak kena cari sesuatu yang benar2 sesuai dengan kita . nak kena buat keputusan yang tepat dan bakal menyelesaikan masalah sendiri . e2lah cbrn yg hrus dhadapi apbila kita semua meningkat dewasa . 

skunk ni semua batch 1995 sibuk memikirkan nux masuk U mana , nux amik course apa . sume tu memeningkan kepala . bukan apa , pening tu sebab nak fikir betul2 apa yg kita minat and apa yang kita nak . skunk pown if masuk u da graduate still susa tox dapat keja . contoh macam kawan abg fara , dia amik accounting tapi untill now still xdapat kerja . ada ary2 fara baca surat khbar , dia masuk U tapi pada akhirnya jadi pemandu bas je . e2 yang susa . skunk ni yg paling penting kita kena tahu dimana kelebihan kita , apa kemahiran yg kita ad , at least bl kita masuk U then xdapat kerja yg sesuai dengan course yang kita amik kita still ada kemahiran yg bole membantu kita cari duit , right ?

sejujonya fara pening untuk fikir semua ini . dulu xsabar2 nak kerja , nak ada duit sendiri , rumah sendiri , cate sendiri tapi bila fara hampir untuk melangkah ke alam semua tu fara jadi takut , xready dengan semua tu . tapi e2lah yg bakal fara lalui kelak . fara kena fikir apa akan jadi pada diri fara akan datang , apa yg pelu fara lakukan . semuanya harus fikir , e2 yg membuatkan fara jadi takut dan xready . dunia sekarang amat berbeza dengan dunia dahulu . fara jadi takut untuk melangkah ke dunia luar . takut untuk menghadapi cabaran yg akan datang .

wlaoupun fara sbuk memikirkan apa akan jadi pada masa akan datang fara still xlupa untuk fikirkan pasal akhirat . da ready ke ?da cukup ke amalan fara ? fara takut andai esok tiada lagi untuk fara sebab fara still penuh dengan dosa2 . mmglah tiap malam fara xpna lupa brdoa agar ALLAH mengampun dosa2 fara tapi kdg kala fara rasa fara xlayak untuk minx ampun pada dia sebab banyak sgt dosa yg fara da buat . sebab tulah juga fara takut untuk melangkah ke dunia luar . fara xnux jadi mcm orang lain , kalau bole fara tetap nux jadi diri fara yg semalam . enthlah takut sgt bila pk semua ni . fara cuma harap fara dan rakan2 akan berjaya suatu hari nanti xkira di dunia mahupun di akhirat dan fara harap kami mampu untuk menempuh dugaaan dariNya nanti . amin . salam .

: fara tetiba rndu dekat capital FF :