Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
seindah cerita kita
C'est moi

si pencerita



mon journal à propos de moi je t'aime

Assalamualaikum and hi readers. Welcome to FaraAbbas official blog. Please behave here and if you don't mine, follow me? I'll follow you back for sure! peminat tegar adi putra

Je t'aime adi putra

les fans hardcore adi putra


dia handsome , senyuman dia mencairkan , wajah dia , alahai . yang penting dia tersangat kacak !

Je vais à Paris

tempat impian


one day aku akan menjejakkan kaki di kota Paris ini! in shaa ALLAH

Thank You

I really aprreciate it






kenangan itu terlalu indah untuk dihapuskan :)

lama gila taa update blog . senanya taa ad laa lama sangat aku taa update . haha kecoh je lebih ken ? sekarang aku daa jarang gila update blog ken ? bukan taa naa update tapi kadang-II banyak sangat masalah yang harus difikirkan . tambahan pulak last week aku memang busy gila . sebab hari sabtu lepas aku ad bacaan ikrar untuk konvo kolej aku dekat hotel de palma . lepas tuh semalam penat gila babeng . lepas tuh disebabkan antibody aku ni terlebih manja so aku taa berapa sehat la semalam . pening kepala + selesema + pinggang sakit sume + demam , nasib baik taa tewok mana . haish . sebernanya ken aku tengah bengang gila dengan ACA nih . menyusahkan aku betul . class cancel lepas tuh budak-II PKM ad perjumpaan pukul 2.30 , memang taa awh aku naa datang ken ? memang rumah aku nih sebelah kolej tuh je . errr , menyebalkan !

dengan assignment taa buat lagi , dengan buku resipi aku satu hapak taa buat lagi . haish tension doe .. sejak cik baru masuk nih memang menyakitkan hati . e2 ini taa boleh , lepas tuh naa bawa itu la , ini laa .. masa cik umi , cik fatin and cik pija ad taa de pun mcm diaowg nih ! menyebalkan ..  lepas tuh class tuh terasa tersangat laa suram . macam daa taa ad cahaya . hahah cahaya laa sangat . hmm panjang bebenor intro aku nih . hahah . tajuk aku jiwang sangat kan ? haha tetiba je teringat dekat kenangan lama . bila ingat balik mesti akan buat aku tersenyum sorang-II . bagi aku kenangan tu terlalu indah untuk dihapuskan , bagi aku ia taa layak untuk dibuang sebab tanpa kenangan taa akan berertinya kehidupan .

tadi tengah sidai baju tetiba aku terfikir macam mana laa nanti kalau adik aku , ica , masuk darjah satu .. macam mana naa ajar dia pergi kantin semua .. so secara automatik aku teringat masa adik aku , haikal , masuk darjah satu pada 4tahun yang lepas . masa tuh aku couple dengan hykal yang in shaa ALLAH akan jadi abang ipar aku suatu hari nnti . e2 pun kalau jodoh kaka dia dengan abang aku kuat laa . kadang-II taa percaya pulak ex aku bakal jadi family aku . e2 lah yang dinamakan takdir ken ? e2lah yang dinamakan rahsia ALLAH . okay aku naa cter nih ap benda yang membuatkan aku tetiba je teringat dekat si hykal nih .. haha sebernanya kan kitaorang daa kenal 9tahun . tahun nih genaplah 9tahun kitaowg kenal . wow da naa hampir 10tahun juga ken kitaowg kenal . sumpah taa sangka ..

kitaowg kenal masa kitaowg darjah 3 . masa tuh aku budak baru dekat tasik . kitaowg agak rapat laa juga . naa dijadikan cter masa darjah 6 kitaowg mula lebih rapat . disebabkan kitaowg duduk satu taman , rumah dekat gila so bila petang je kitaowg selalu laa lepak sama-II . masa darjah 6 tuh masih budak-II lagi , berkawan kemudian suka semua . tapi taa couple pun . lepas tuh kitaowg tetiba terpisah . daa taa rapat . naik form 1 masa tuh aku couple dengan capital B ( sorry taa boleh bagitahu nama dia ) and tetiba aku dengan hykal rapat balik . kitaowg selalu la juga pergi library sama-II . one day tuh aku ingat lagi time tuh aku otw naa balik kelas dia cakap dekat aku yang dia masih sukakan aku and dia naa couple dengan aku tapi disebabkan time tuh aku couple dengan owg lain so aku taa terima dia tapi kitaowg tetap rapat .

dia lah yang menjadi kawan baik aku , kawan segala curahan aku . bila aku putus dengan capital B , dia yang ad dcc aku bagi sokongan semua . and aku taa akan bole lupa 21/8/2008 kitaowg couple . and masa aku terima dia tuh aku ingat lagi aku tengah gosok baju sebab naa keluar . bila aku call dia kowt aku bagitahu yang aku terima dia , pergh taa naa menjerit pulak ken dia . aku tergelak habis la time tuh . hmm aku ingat tarikh tuh pun sebab time tuh bufday adik aku yang , haikal , tuh . ouh ya kalau naa tao kitaowg nih banyak laa juga persamaan . contohnya nama kaka dia 'farah' , nama dia 'hykal fikri' and nama adik aku 'muhammad fikri haikal' . ingat lagi dulu selalu gaduh sebab dia cakap mak aku curi nama dia letak dekat nama adik lelaki aku tuh . bila ingat balik sumpah kelakar .

sejak kitaowg couple mana ad aku mesti ad dia . selalu balik skowla sama-II . bila balik skowla je mesti dia akan hantar aku sampai dekat rumah . ala lagipun rumah kitaowg dekat je . selang 2lorong je pun . masa adik aku masuk darjah 1 , aku kena selalu pergi skowla sebab naa tengok keadaan adik aku macam mana and dia lah yang setia teman aku lagipun adik perempuan dia pun darjah satu juga . banyak laa juga kitaowg spendtime sama-II . dia memang baik , sepanjang 6bulan kitaowg couple dia banyak gila bersabar dengan aku . hahah . bila naa g skowla je mesti aku aan suruh driver aku hantar dekat lorong umah dia then kitaowg akan pergi skowla sama-II . bila petang pulak dia akan datang uma aku . lepak dekat belakang uma aku . bibik aku leww yg jadi penemannya . hahah :D

lepas tuh setiap kali ad kokurikulum mesti kitaowg akan lepak berdua . seingat aku masa tuh yang selalu teman aku raja arisha . kawan dia jadi kawan aku and kawan aku jadi kawan dia . lagipun kawan kitaowg 1block dengan kitaowg so senang sikit naa ajak diaowg teman time kitaowg dating ken ? hahaha . aku ingat lagi masa aku merajuk dengan dia aku off fon then bila aku on je aku dapat missed call dari dia 100lebih . memang taa naa terkejut pulak ken . pena one day tuh dia ajak aku teman dia and membe2 dia pergi jogging , aku pun follow leww tapi aku taa jogging pun . diaowg yang jogging . tapi masa aku dengan dia , bagi aku dia memang laki yang bertanggungjawab laa . taa pena biakan aku seowg diri . bila kitaowg jumpa mesti dia akan hantar aku sampai laa ke rumah aku . 

tapi tuh semua kenangan 4tahun yang lepas . maybe if kitaowg still daa 5tahun . tapi biasa laa masa tuh masih budak-II ken , kitaowg break . lepas tuh kitaowg taa bertego sapa hampir 2tahun laa juga . dalam masa 2tahun tuh aku tunggu dia sebab aku yang salah . and penungguan aku tuh berbaloi juga laa sebab sebelum aku fly tetiba kitaowg berkawan balik . kitaowg jadi rapat . selalu contc and selalu lepak sama-II dekat bakery mak aku . tapi tuh semua hasil dari mak aku laa . mak aku yang membuatkan kitaowg kembali berkawan . terima kasih mama :) and sehari sebelum aku fly , dia and staff mak aku ikut kitaowg tydo dekat hotel . and malam terakhir sebelum aku fly kitaowg lepak berdua . dia cter masalah dia semua . and bila aku fly dia still text aku . and one day tuh dia ad cakap dengan aku yang dia masih sayangkan aku sebab aku nih owg pertama yg dia sayang and sebab tuh dia taa pena melupakan kenangan kitaowg . sayang taa lebih dari seowg kawan oke :)

sebab tuh laa aku cakap kenangan tuh terlalu indah untuk dihapuskan . wlaoun dulu aku pena buat salah pada dia but alhamdulillah ALLAH mabulkan doa aku supaya beri aku kesempatan untuk menebus segala salah silap aku pada dia . and bila aku balik malaysia , kitaowg still berjumpa and lepak sama-II . ap-II pun bagi aku kenangan tuh taa perlu dilupakan sebab one day bila kita ingat balik semua kenangan tuh ia akan membuatkan kita ketawa . dan ia sangat membahagiakan . :)

inilah dia , hykal fikri :)