Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
seindah cerita kita
C'est moi

si pencerita



mon journal à propos de moi je t'aime

Assalamualaikum and hi readers. Welcome to FaraAbbas official blog. Please behave here and if you don't mine, follow me? I'll follow you back for sure! peminat tegar adi putra

Je t'aime adi putra

les fans hardcore adi putra


dia handsome , senyuman dia mencairkan , wajah dia , alahai . yang penting dia tersangat kacak !

Je vais à Paris

tempat impian


one day aku akan menjejakkan kaki di kota Paris ini! in shaa ALLAH

Thank You

I really aprreciate it






so sad :(


da lama gila aku mengidam makan laksa dan akhirnya harini mama belikan aku laksa tetapi malangnya ? ouh ia tidak seperti ap yang aku sangkakan . staright to the point la aku cakap sumpah taa sedap . asal laa susa sangat naa cari laksa yang sedap ea ? naa makan dekat oldtown taa tao bila bole dapat . abang aku cakap makan dekat sana sedap . haish haritu naa g oldtown dengan dia tapi taa jadi . daa la taa jadi lepas tu asyik kena perli je . sampai la ni kena perli dengan danial and zul . zul pun sekarang daa pandai memerli aku . ada mulut rupanya mamat ni . okay fine redha je la . da la dengan 'dia' pun aku kena bahan , sabo je laa fara , ad masa diaowg kena juga nanti . ouh ya thanks zul sebab belanja aku , nanti aku belanja kaw balik ea ? in shaa ALLAH . danial taa tercalon . muahahahahah :D

panjang bebenor intro aku ken ? haha gambar tuu just saja je letak taa ad kena mengena dengan hidup mahupun yang mati . hahah . jap-II kuat betul adik aku yang ica ni . pandai dia tabahkan hati dia , tahan menangis sebab bibik aku daa naa balik . kecik-II da belajar erti kekuatan . da-II melalut pulak aku ni . sebernanya minggu ni adalah minggu 'bad mood' untuk semua orang . hmm termasuk laa aku . bak kata 'dia' datang bintang kowt ! hahaha . aku badmood sebab aku bengang dengan 'dia' sebab semalam time aku pelukan dia , diaa taa ad . naa je aku mara-II dia tapi hati aku ni cakap ' sabar fara ! ' so sabar je lh . kauorang bayangkan sampai aku mimpi dia bbm aku . see bole nampa taa betapa tingginya harapan aku supaya dia cari aku . tapi malangnya semua tuu hanya mimpi . so sad :(

lepas tu mengarap la yang dia akan g kolej padahal dalam hati ego ni taa naa jumpa dia , kalau jumpa dia pun naa tunjuk dekat dia yang aku keras kepala ( kunun mengarap dia pujuk lewwtuu ) wlaoun tao yang dia taa akan pujuk aku . taa pe hati ni masih bole bersabar . kekadang aku rasa dia macam saja naa uji kesabaran and kesetiaan aku pada dia but aku takut dia akan text owg lain tapi dia taa text aku ( daa start fikir bukan-II lewwwtuuu ) . bagi mengubati hati yang tengah resah gelisah aku pun luahkan dekat kawan rapat aku , fara idayu and kebetulan khai mesej aku . mamat ni macam tao-II je aku tengah sedih . but hati aku still sakit memikirkan dia tapi aku paksa hati aku ni soh lupakan buat sementara waktu sebab takut naa rasa sakit balik . 

sambil text diaowg aku dengar lagu and tweet banyak-II dekat twitter aku . first time taa sampai 24jam aku da tweets hampir 200tweets . see banyak ken ? hahah . bila pegi class aku buat-II busy , buat-II main fon ( padahal curi-II usha dia ) kantoi pulak -_- dalam fikiran berlegar-II naa ke taa naa bbm dia ni ? argh bia laa dia yang cari aku . so aku main la twitter sambil dengar lagu bagi menghilangkan segala keresahan yang melanda . bila hati aku daa taa tahan aku bbm dia cakap aku naa jumpa . mula-II aku ingt naa biakan je tapi aku fikir sampai bila kitaowg naa macam ni ? kalau dua-II ego memang hancukkk la hubungan ken . so aku decide untuk bbm dia cakap aku naa solve ken problem . ( tetiba aku speaking ni pe hal ? ) so dia pun kata okay . masa aku lepak dekat lua kelas , then dia lalu , amboi kemain sombong dia , aku pun apa lagi buat-II taa tahu la ( naa juga menang ) . 

tengah-II mood sedih bole pulak ditambahkan dengan berita yang menyedihkan . cik fatin , cik umi & cik pija daa naa berhenti . weyh sumpah sedih doe . dulu masa mula-II masuk aku taa suka dengan cik umi sebab dia ad mara kitaowg time naa kenal barang , sebernanya suara dia memang lantang pun . tapi bila belajar dengan dia , kenal dia . sumpah dia terbaik !  cik pija pula mula-II taa suka dengan dia sebab cara dia mengajar tapi sebernanya dia baik sangat . sumpah best ! cik fatin bagi aku dia cik yang paling cantik , simple and nice . yes aku suka tengok dia . bila dia cakap dia daa naa berhenti sumpah sedih , terasa kehilangan . dengan dia buat drama melayu lagi . pergh taa naa sedih pulak ken . now baru aku faham kenapa haritu cik umi and cik pija cakap e2 last game ktowg and baru aku faham kenapa cik umi cakap yang aku taa akan dapat cari kelemahan dia . sedih doe bila cik-II ni naa pegi . cik jangan la bhenti ! kitaowg semua sayang cik .. 

time naa balik tu budak-II laki pakat naa minta maaf dekat cik fatin , aku daa sayu daa , dalam hati aku daa cakap kompem aku menangis ni . tapi disebabkan esok cik ad lagi so ktowg decide untuk minx maaf esok je ! so in shaa ALLAH esok aku akan update pasal diaowg , kalau ad gambar dengan diaowg aku akan upload okay :) okay time balik tuu aku pegi jumpa dia . sebab naa bincang semua . kitaowg lepak dekat cili api . zul and danial macam biasa suka sangat mengenakan aku kalini dia kenakan aku pasal cate pulak . zul daa ad mulut sekarang ! taa pee , tunggu one day nnti aku balas . kalini aku just lepak berdua dengan dia . ( reti privasi rupanya dia ni , hahah ) so aku tanya dia kenapa dia banyak berubah semua , dia cakap dia ad masalah family . okay aku accept tapi bila dia cakap dia terasa dengan perbuatan classmate , haish buat aku naa melenting jee . nasib dengan kaw aku belajar kuat bersabar sayang :)

aku tao dia terasa , sejak kitaowg rapat inilah yang kitaowg dapat . dipinggirkan , tapi naa buat macam mana bukan semua owg suka dengan cara kita ken ? yang penting aku taa sentuh hidup diaowg so diaowg taa ad hak untuk sentuh hidup aku . diaowg pun taa ad la perfect mana , yes i know kita sebagai manusia perlu saling menegur tapi bagi aku kalau kaw sendiri taa tahu jalan tapi buat-II tahu baik taa payah . bagi aku taa salah kalau kitaowg rapat e2 hak kitaowg , kitaowg taa ad menyusahkan kauowg . manusia biasalah . bialah aku cuma hope dia taa akan down dengan semua ni . aku akan cuba untuk selalu ad dcc dia . i miss him so much . rindu senyuman dia , dan harini aku dapat semua tu wlaoun kitaowg taa ad laa segembira macam hari tuu but aku hope one day kitaowg akan happy macam orang lain . amin .

dari tadi aku asyik ingat kata-II dia ' kaw ni ego juga ken sebernanya , 1hari taa bbm aku ' . lepas dia cakap macam tu terus aku tersenyum . tersenyum bukan ap , rupanya dia mengharapkan kehadiran aku . sorry sayang semalam datang pulak ego aku :) lepas tuu mula laa babak-II drama melayu . dua-II ego cakap lepas ni daa taa payah bbm semua , sekali aku cakap ' okay tapi jangan tanya kenapa kalau ad owg lain yang mampu buat aku happy ' , hmm terdiam kaw sayang . ap-II pun diaowg taa akan mampu ganti tempat kaw sayang .. aku ad la cter skit dekat dia pasal family aku , terpulang pada dia naa percaya atau taa sebab dengan nama ALLAH ap yang aku cter tuu betul . semua dugaan tu la yang membuatkan aku menjadi seowg yang kuat . so aku hope dia pun mampu kuat . alhamdulillah kitaowg daa okay balik . setiap kali kitaowg jumpa dia taa akan pena lupa untuk panggil aku sayang ( kunun naa pujuk lewwtuu ) and setiap kali balik dia taa akan pena lupa untuk cakap ' i love u sayang ' and aku selalu akan cakap ' eeeeee ' . haha bukan taa naa balas tapi *malu* hehe . mengedik je ken ? haha .

aku harap kitaowg akan happy macam mula-II kitaowg kenal dulu . aku hope dia akan menjadi seowg yang kuat untuk menghadapi setiap dugaan yang datang . aku akan always ad dcc dia wlao dia tidak memerlukan aku . in shaa ALLAH aku tunggu dia . but aku harap dan sangat berharap dia sayangkan aku and ap yang dia cakap selama ni adlh benar , aku taa naa dia give up sebab aku selalu ad untuk dia . aku selalu berharap aku mampu untuk memberi dia kekuatan . aku rinduu dia , aku rinduu dia yang selalu mencari aku . aku tunggu dia 'kembali' . aku taa naa kaw give up sayang dengan semua ni . kaw sayang aku ken ? so kaw kena kuat ea sayang :) aku janji ini kali terakhir aku buka pintu hati aku untuk seseowg , hanya kaw je yang akan ad dalam hati aku , aku taa naa memilih yang lain . so buat pertama kalinya setahun yang lepas aku tutup pintu hati aku serapat-IInya then kaw owg yang berjaya membukanya kembali bermakna kaw juga owg yang akan tutupkan kembali pintu hati aku but aku hope bialah kaw owg trakhir dalam hidup aku , tiada yang lain lagi .. aku harap , kaw bole kuat untuk lalui dugaan-II yang akan datang nnti kerana e2lah yang akan membuktikan segala kata-II kaw adlah benar ., i trust u :)