Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
seindah cerita kita
C'est moi

si pencerita



mon journal à propos de moi je t'aime

Assalamualaikum and hi readers. Welcome to FaraAbbas official blog. Please behave here and if you don't mine, follow me? I'll follow you back for sure! peminat tegar adi putra

Je t'aime adi putra

les fans hardcore adi putra


dia handsome , senyuman dia mencairkan , wajah dia , alahai . yang penting dia tersangat kacak !

Je vais à Paris

tempat impian


one day aku akan menjejakkan kaki di kota Paris ini! in shaa ALLAH

Thank You

I really aprreciate it






it's hurt :'/


bagi aku pengertian cinta adalah pasangan yang saling menyayangi antara satu sama lain dengan penuh ketulusan dan keikhlasan , dan bagi aku juga cinta e2 hanyalah untuk SEORANG bukan dua atau pun tiga . aku ulang lagi , hanya untuk SEORANG . bagi aku kalau perempuan tu mahupun lelaki tu dalam hati dia ad 2orang yang dia sayang / cinta e2 menipu namnya . bagi aku juga kalau seseorang tuh mencintai kita dia tidak akan pernah wlao sekali pun give up dengan dugaan yang melanda . e2lah pengertian cinta bagi aku .

yes aku masih muda , baru umur 18tahun masih tidak layak untuk mengerti ap erti sebenar cinta tapi aku pernah rasa bahagia kerana cinta , aku pernah rasa terluka kerana cinta juga . mungkin orang yg lebih tua dari aku akan cakap ' awak taa jumpa lagi separuh dari jiwa awak yang hilang tuh ' , ye benar , aku masih tidak jumpa lagi dan masih mencari dan menunggu ianya hadir dalam hidup aku tapi persoalannya sekarang aku terlalu serik dan takut untuk bercinta lagi . serik ! aku rasa aku lebih selesa dengan hidup single macam nih wlao pada hakikatnya kadang kala aku sendiri sunyi .

aku masih ingat kata-II ayah aku ' cari kejayaan dulu baru la cari cinta ' , dan sejak tuh aku nekad untuk tidak ingin lagi mencari cinta setelah buat kali yang ke dua aku terluka dan aku taa naa rasa e2 hadir lagi dalam hidup aku . kalau boleh aku naa one day aku akan bertemu sang adam yang telah tercipta untuk aku dari luh mahfuz lagi kerana biarlah dia menjadi yang terakhir dalam hidup aku . menjadi cinta yang suci , menjadi cinta yang diredhai olehNYA !  ceh ayat aku dramatik gila ken ? hahah tengah ad feel nih , jangan kaco .

orang selalu cakap hidup ni adalah KARMA dan aku mula faham . aku tidak menyalahkan pada takdir yang menemukan aku dengan mereka tapi aku menyalahkan diri aku kerana ini adalah karma yang aku dapat setelah aku pernah mengecewakan seseorang yang begitu tulus menyayangi aku , yang begitu banyak berkorban demi aku . bukan aku tidak bersyukur dengan kehadiran dirinya dalam hidup aku , sesungguhnya aku teramat bersyukur dengan pemberiaan ALLAH kepada aku tapi apabila melibatkan soal hati ia terlalu sulit untuk difahami bukan ? wlao 1000x kita mencuba tapi andai hati tidak mengizinkan kehadiran dirinya dalam hidup kita , kita tidak akan pernah mampu melalukan apa-apapun .

sejujurnya aku inginkan seseorang yang boleh mencintai aku dan aku juga mencintai dirinya , ingin sekali rasa bahagia seperti 2tahun lepas tapi persoalaannya mampukah ianya kemali ? kerana masa lalu mana mungkin bole kembali kepada masa harini . aku pernah terlalu sayangkan seseorang . terlalu sangat dan dialah yang memberi aku pengertiaan kebahagiaan yang sebenanya , dia lah yang menciptakan kenangan tapi mungkin jodoh tidak bersama kami . jarak yang memisahkan kami . sejujurnya kalau aku ingat setiap kenangan yang kami ukir aku masih boleh terasa kebahagiaannya . dan kerana dia juga aku menjadi terlalu serik sekarang untuk brcinta .

pintu hati aku pernah tertutup terlalu rapat untuk lelaki . aku pernah mencuba memberi peluang pada seseorang yang mencintai aku tetapi ia tetap tidak menjadi . terlalu sukar untuk menyembuhkan hati yang terluka . setelah aku dilukai baru aku faham betapa sakitnya hati ini , betapa hancurnya jiwa ini . terasa sebahagiaan dari jiwa aku hilang tapi kerana aku duduk sejao-IInya dari dia aku mampu menghapuskan segala kelukaan yang ad dan sesungguhnya aku tidak pernah menyesal mencintai dirinya malah aku bersyukur kepadanya kerana telah memberi peluang untuk aku mencintainya . :")

kini bagi aku , aku lebih selesa hidup sendiri . aku bersyukur kerana sahabat baik aku , rosmahani , farah idayu tetap ad dcc aku memberi sokongan disetiap kelukaan yang ad di hati aku . dan sehingga ke harini aku masih tidak mampu membalas rasa cinta 'orang' itu pada aku . orang e2 adlah muhd naufall . sejujurnya aku terlalu serik untuk menerima seseorang dalam hidup aku . wlao pada hakikatnya aku inginkan seseorang mendampingi hari-II aku tapi bukan sekarang kerana aku selesa dengan kehidupan aku sekarang . bagi aku selama 2tahun nih aku hanya hidup sendiri . lama juga aku bertahan ken ? hahaha

orang tak akan pernah mengerti apa yang aku alami . aku cuba mencari kekuatan aku ketika aku dinegara orang . hanya aku yang mengerti betapa payahnya aku membuat tembok ketabahan dan aku tidak akan pernah sesekali membiarkan ia runtuh sekali lagi kerana hanya aku yang tahu betapa payahnya untuk aku mengukir tembok e2 meski baru-II ini tembok e2 hampir-II sahaja runtuh tapi nasib baik aku masih sempat mempertahankannya kembali . dan sesungguh kini hati aku benar-II tertutup dan kosong untuk insan yang bergelar lelaki .

aku mula faham apa e2 cinta dan kerana e2 juga aku tidak ingin sekali lagi jatuh cinta melainkan jatuh cinta kepada seseorang yang akal mengimamkan aku dan mengiringi aku ke jalan yang diredhai olehNYA . kalini biarlah aku berhenti mencintai dan biar rasa e2 hadir kepada jodoh aku suatu hari nanti kerana ia lebih indah bukan ? :) 

Saat terindah saat bersamamu
Begitu lelapnya aku pun terbuai
Sebenarnya aku tlah berharap
Ku kan memiliki dirimu selamanya
*courtesy of LirikLaguIndonesia.Net
Reff:
Segenap hatiku luluh lantah
Mengiringi dukaku yang kehilangan dirimu
Sungguh ku tak mampu tuk meredam
Kepedihan hatiku untuk merelakan kepergianmu
Ingin kuyakini cinta takkan berakhir
Namun takdir menuliskan
Kita harus berakhir